בקצרה...

א' (שם שמור בחברה), משוחרר מיחידה מובחרת בצבא, חלם במשך שירותו הצבאי על הקמת פיצריה שכונתית בניהולו. הוא חשב לנצל את אהבת המטבח ויכולותיו הקולינריות, כמו גם את כושר הניהול שלו, שבא לידי ביטוי כמפקד בצבא. כחצי שנה לאחר השיחרור ניצל א' את כספי הפיקדון, לקח הלוואה בעזרת אביו ומימש את חלומו: הוא שכר חנות לא גדולה במרכז מסחרי שכונתי במרכז תל אביב, שכר טבח והחל לפרסם את המקום.

החלום והמציאות....

כעבור שמונה חודשים נאלץ א' לסגור את המקום, תוך הפסד כספי גדול. מעבר למפח הנפש שחווה, יהיה עליו לשלם את ההלוואה במשך השנתיים הקרובות. מקרה אמיתי זה אינו ביחיד. לצערנו אנו שומעים חדשות לבקרים על עסקים בתחום האוכל אשר כושלים ונסגרים.

להלן ציטוט מתוך מאמר שפורסם בכלכליסט "איזה עסק הכי מסוכן לפתוח בישראל" מאת מעין מנלה 13:42 31.10.13
"….חולמים לפתוח בית קפה או מסעדה? כדאי שתדעו שאלו העסקים המסוכנים ביותר בישראל מבחינה מסחרית, כך לפי מדד דן אנד ברדסטריט להערכת החוסן הפיננסי במגזר העסקי לחודש ספטמבר. המדד מתבסס על נתונים לגבי סגירת עסקים, מידע בנקאי שלילי ומידע משפטי מגוון כגון פירוקים ותביעות כדי לבדוק את החוסן הפיננסי של עסקים בענפים שונים, מסביר צח ברקי, סמנכ"ל אגף כלכלה מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט."

בתי קפה ומסעדות, כאמור, הם העסקים המסוכנים ביותר. אחד הגורמים לכך הוא שהתחרות בענף היא גבוהה. ישנם הרבה בתי קפה ומסעדות יחסית למספר התושבים בישראל. בנוסף, מסביר ברקי, חסמי הכניסה לענף הם נמוכים יחסית. "עלות הקמת בית קפה לא מהווה חסם כניסה מהותי כמו שאנחנו רואים במגזרים אחרים כמו תעשייה", הוא אומר. בנוסף, לדבריו, גם נאמנות הלקוחות לעסק הולכת ופוחתת, "אנשים רוצים חידוש וגם רואים את המחיר כפרמטר שעל בסיסו הם מחליטים אם ללכת לבית הקפה או המסעדה, או לא….".

הכללים ליזמות קולינרית נבונה...

הסיבה העיקרית לכך שמיזמים בתחום הקולינריה נסגרים במהלך שנת הפעילות הראשונה, היא חוסר ידע והבנה בתהליכי הייזום וניהול העסק:

  • תוכנית עסקית:  בנית תוכנית עסקית בעזרת יועץ מזון ותיק בשוק הקולינרי, מונעת טעויות עתידיות וממזערת נזקים. כבר בתוכנית העסקית יש לקחת בחשבון את המיקום, עלויות ההקמה ו/או השיפוץ ורכישת הציודים והמלאי. תכנון לקוי יצור בור עמוק של הוצאות בלתי מתוכננות. תוכנית עסקית טובה בנויה מתמחור נכון, ניתוח נכון של עלויות צפויות והצבת יעדים קצרי וארוכי טווח.
  • היוועצות עם יועץ קולינרי:  אנשים נכנסים לתחומים שהם לא מבינים. לא כל אחד שהכין סושי או פיצה וקצר מחמאות מחבריו ומשפחתו יכול לנהל עסק בתחום. הרבה עסקים נפתחים כדי לנסות. החסך העיקרי הינו חוסר ידע בתחום הקולינארי וחוסר היכרות עם העולם שאליו הם נכנסים.
    להלן היתרונות בהיוועצות עם יועץ קולינארי בעל נסיון:
    • בשלב חוזה השכרת המקום: 
      • האם המקום מתאים מבחינת דרישות משרד הבריאות?
      • תקנות כיבוי אש?
      • תקנות הכשרות?
      • תקנות רשויות מקומייות?
    • מחקר שוק הכולל:
      • מאפייני השירות
      • בניית מודל שירותי
      • מיתוג
      • עלויות מזון
      • הבנת הלקוחות
      • הבנת הצרכים המשתנים והדינמיים שבשוק.
    • קביעת תהליכיי ניהול ותפעול: 
      • נוכחות פעילה וקשובה בעסק בשעות השיא
      • בדיקת איכות השירות, הבסיס להצלחה!

חברת טעם הידע בע"מ,
בניהולו של יועץ המזון והשף ניסים ויסמן,
בעל נסיון של מעל 20 שנה בתחום,
מעניקה את השירותים המלאים כדוגמת המקרה לעיל.

אנו מגישים סיוע ויעוץ החל משלב החלום, מהרעיון – עד הרישיון…
וכמובן, גם לאחר פתיחת המקום, עם ליווי בתפעול השוטף.

פניה לחברתנו תחסוך כסף רב בשלב היזום
ותבטיח הצלחה בתפעול העסק בהמשך.

לתאום שיחת יעוץ:
נסים 054-53314155