שאלות נפוצות

אנחנו יודעים שיש לך שאלות בנוגע לשירותים שלנו.
לכן קיבצנו את הנפוצות ביותר מביניהן והשבנו בצורה מפורטת.

ליווי, פקוח ובקרה

רצוי לתאם פגישה עם יועץ המזון לצורך בדיקה מקיפה שתבחן את כל מרכיבי העלויות (עלויות כוח האדם, המזון ותהליך ייצורו וההוצאות הקבועות)  אל מול ההכנסות.

תדירות מפגשי הייעוץ תלויה באופי פעילות המקום וצורכי המזמין.

רישיון

לא ניתן לנקוב בפרק זמן מראש שכן זהו תהליך הקשור לגורמים שונים  ולמשתנים רבים. לאחר הגשת התוכניות לרשויות מתבצעים תיקונים על פי ההערות והדרישות. ישנו הבדל במהירות התפקוד והעבודה בין מועצות, עיריות וגופים שונים. יועץ קולינארי המגיש תוכנית מבוססת וטובה והבקיא בנבכי החוקים והמגבלת עשוי לקצר מאוד את השלב  המתיש הזה.

לא. אין האחד קשור בשני, לצורך הוצאת תעודת הכשרות יש לעמוד מול המועצה הדתית במקום הישוב, אשר תבדוק את התאמת המקום, התפריט, הציוד והכלים לחוקי הכשרות המקובלים במדינת ישראל.

עגלת אוכל

שוק עגלות האוכל התפתח בשנים האחרונות בארץ וצבר תנופה בעיקר בשווקי האוכל, באירועים פרטיים ובפסטיבלים יעודיים. הקושי בהפעלת העגלות  בארץ נובע מן הבירוקרטיה שמפעילות הרשויות המקומיות על היזמים:

תקנות משרד הבריאות מחמירות בעת בקשה לרישיון להפעלת עגלת מזון. יועץ מזון, אשר מכיר את החוקים ואת נבכי הביורוקרטיה מול הרשויות עשוי להקל ולקצר את התהליך.

תחילת העבודה

בעסק חדש:
לאחר מציאת המקום ולפני ההתחייבות החוזית, רצוי להתייעץ עם יועץ המזון לשם בדיקות התאמה רישיונות בהתאם לאופי הפעילות והצרכים. באם קיים כבר מקום לפני הליך השיפוץ וההתאמות, רצוי להתייעץ עם יועץ המזון לצורך הכנת חוות דעת מקדמית למשרד הבריאות.  חוות דעת מקדמית בודקת את התאמת העסק לדרישות הרישוי הספציפיות של סוג המקום, התאמה לצרכים של היקף וסוג האוכל שיוגש  בהתחשב במגבלות המקום והתקציב. יש לבדוק למשל האם יש צורך בהיתרי בנייה? יש לבדוק האם יש צורך בבדיקות נגישות או בקשות להיתרים חריגים?

בעסק קיים:
בחלק מן המקרים יש לפנות ליועץ המזון כאשר יש צורך בשינוי הגדרה ומהות של בית העסק, במקרים אחרים, בעסק קיים,  מתגלה צורך לליווי בבקרת עלויות מזון, תמחור מנות, בנית תפריט בהתאם לקונספט של העסק, הכשרת העובדים ועוד.

ההתקשרות הינה אידיבידואלית בהתאם לדרישות המזמין, אנסה לפרט מספר אפשרויות:

  • בעסק חדש ההתקשרות הינה לרוב מבחירת המקום ועד הפעלות ובהמשך פיקוח שוטף לצורך בקרה.
  • עד למתן הרישיון ולאחר מכן מתקיים קשר שוטף המבוסס על מנגנון פיקוח ובקרה בתחומים השונים: תפקוד הצוות, פודקוסט והוזלת עלויות, טיב השירות, יעילות העובדים ועוד.

צור קשר

אנו תמיד זמינים כדי לענות לשאלותייך!

אנחנו כאן בשבילך!